mandag 11. mai 2009

Uten en (rød) tråd.....

....blir det ingen estetisk helhet over konfirmasjonen.
Med bakgrunn i Theas eget ønske om fargen rosa så laget jeg et sanghefte/bordkort, invitasjon, design til marsipankake og gaveliste til gavene.

SANGHEFTE OG BORDKORT I ETT

Heftet bestod av 8 A5 sider og inneholdt alt fra lovord til Thea, hilsen fra fadderne, sang fra Mormor og dikt skrevet av konfirmanten da hun var 9 år. Det ble sydd sammen i ryggen med lintråd.

Vil du lese teksten bedre er det bare å klikke på bildet.

Forsiden med gjestens navn

Theas eget dikt

Faddernes egne ord til konfirmanten
Mormors sang til konfirmanten, side 1
Sang fra Mormor, side 2 Borddekor
Kakedesign FØR produksjon
Og sånn ble resultatet etter at konditoren hadde gjort sitt.
Liste til oversikt over gavene
Skjønnest av alt var likevel konfirmanten:-). Her holder hun takketale til gjestene.
Og ingen grafikk kan noensinne være skjønnere enn den varmen og godheten som strømmet mellom gjestene i selskapet. Men kanskje den bidro til at gjestene følte seg velkommen? Jeg kan bare håpe etter å ha lagt ned såpass arbeid i den grafiske helheten.

8 kommentarer:

Dagny- Heim sa...

Åååå! Trur eg må bestille deg til å lage sanghefte m.m. til mine konfirmantar :-) Du er kjempeflink!!! Og for ein flott konfirmant, utruleg at ho har blitt så stor allereie........

Gry sa...

Takk skal du ha. Det har vært artig å lage dem. Skal nok kunne hjelpe deg med noe hvis jeg kan bruke dette som utgangspunkt. Gi meg en liten påminnelse sånn ca. 1/2 år i forveien...

Jeg begynner å innse at barndommen er kort....Når jeg tenker tilbake på min egen barndom frem til ca. 17 årsalderen så varte den eeeeeeeeeeeeeeevig, men de snart 15 som er gått siden Thea ble født har rast avgårde. Da var det godt å få ordnet dvd av filmene slik at vi kan mimre litt. ÅÅÅ gud så herlig det er å se ungene små:-) og å minnes alle de gode stundene. Både nattevåk og barneskrik er glemt for lenge siden.

Anonym sa...

Hei.... kan eg spørre om "oppskriften" på innvitasjons kortene? Har du laget de på Pc? Vil lage sånn til min sønns konfirmasjon ;)) Håpe du kan gi meg et tips...

Vanja

Gry sa...

Invitasjonen og heftet er laget i Photoshop og indesign. Hvis du har disse programmene kan jeg godg gi deg videre oppskrift på hvordan jeg laget dem. Lykke til m konfirmasjonen; det er en herlig dag for en stolt mamma;-).

Anonym sa...

Har muligens tenkt å lage et kort i papp med bilde på... Men inni kunne jeg tenkt meg den delen du har av "teks innbydelsen"... kan man laste ned et program fra nettet som gjør at eg kan få det likedan?? Takk på forhånd for hjelp ;))

Vanja

Gry sa...

Jeg kjenner ikke til gratis programvare som kan erstatte Indesign. Mulig du kan få det til i words? Invitasjonen er ett kort på 15x15cm og er ikke brettet. For å få til trykk på rett sted på begge sider er det viktig å fjerne marginnstillingen på skriveren. Lykke til.

Anonym sa...

vet du hvordan skrift type man kan bruke i word...? for å få det likt...beklager mye mas ;))

Gry sa...

Denne skrifttypen tror jeg er spesiell for Adobe, men hvis du ser på denne siden;
http://www.dafont.com/ kan du finne mange og fine fonter som du kan laste ned til pc'n din gratis.
Jeg tror også det er mulig å laste ned en gratis lightversjon av photoshop.

Lykke til både med invitasjon og selskap.